DE ZON! Vriend… of vijand?

20160511_110519-1_resized

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DE ZON IS ALLEEN VIJAND ZONDER BESCHERMENDE MAATREGELEN!

  • Bron van vitamine D: ondersteund het immuunsysteem en de opname van calcium voor gezonde botten.
  • Verhoogd de weerstand tegen infecties, versterkt de spieren en verhoogt tolerantie tegen stress.
  • Verlaagt de bloeddruk en hartslag.
  • Gunstige werking bij diverse huidproblemen (eczeem, huidinfecties en acne).
  • Een gebruinde huid geeft een gezonde en vitale uitstraling.
  • Zon werkt goed tegen een winterdip.

TEVEEL AAN ZON?

  • Zonne-uitslag en verbranding.
  • Vroegtijdige huidveroudering (photoaging).
  • Beschadiging van het DNA met het risico op huidkanker.
  • UV-straling beschadigd de huid met o.a hyperpigmentatie als gevolg.

ULTRAVIOLET zonnestralen (UVB)

  • 1,3 procent van de zonnestralen zijn UVB-stralen.
  • Deze zijn sterker dan UVA-stralen.
  • UVB-stralen zijn schadelijk voor de huid, met o.a verbranding en hyperpigmentatie als gevolg.
  • UVB-stralen zijn verantwoordelijk voor 65% van alle huidkanker!

ULTRAVIOLET zonnestralen (UVA)

  • 93 procent van de zonnestralen zijn UVA-stralen.
  • Deze stralen zijn minder sterk dan UVB-stralen, maar dringen wel dieper in de huid door.
  • UVA-stralen kunnen de structuur van de huid veranderen en de huid verouderen (aging).
  • UVA-stralen zijn verantwoordelijk voor 35% van alle huidkanker.

DE 7 GOUDEN REGELS om verstandig van de zon te genieten!!

  1. Gebruik altijd een breed spectrum zonbeschermingsproduct, aangepast aan de gevoeligheid van uw huidtype.
  2. Eén keer insmeren is niet voldoende. Herhaal het insmeren regelmatig om uw huid optimaal te beschermen tegen verbranding, huidveroudering en huidschade.
  3. Gebruik tijdens het sporten een goede zonbescherming en breng na het zwemmen opnieuw de zonbescherming aan. Gebruik voor kinderen altijd de hoogste zonbescherming in de eerste dagen.
  4. Vermijd de zon op de heetste tijd van de dag (tussen 11:30 en 16:30).
  5. Pas extra op als u medicijnen (o.a antibiotica en ontstekingsremmers), parfum, deodorant of haarspray gebruikt. Deze kunnen de gevoeligheid voor de zon verhogen en uitslag of verbranding veroorzaken.
  6. Eet veel rode en gele groente-en fruitsoorten zoals: wortel, tomaten, kersen, abrikoos-deze bevatten namelijk veel vitamine A. Drink daarnaast altijd voldoende water.
  7. Gebruik de juiste hoeveelheden zonbescherming en verwen uw huid hierna met een vochtherstellende en kalmerende aftersun.

SUN CARE, producten uit de natuur.

De SUNVEDA-lijn combineert veilig zonnen met een mooie egale bruine kleur. Sunveda dringt gemakkelijk door in de huid en ruikt heerlijk naar de zomer. Beschermt de huid tegen beschadigingen door de zon zoals veroudering, pigmentvlekken en verbranding. het geheim, olie van maïs, sesam, jojoba, strobloem, zonnebloem en calendula verzorgen samen met Aloë Vera extract en kamille de huid tijden het zonnen. De combinatie van een veilig synthetisch filter en reflecterende minerale pigmenten biedt een breed spectrum UVA en UVB bescherming. De prijzen van de Sunveda liggen rond de 20 en 30 euro.

sunveda plaatje